Reklama

PDFDrukujEmail

Mercedes A 45 AMG został wyposażony w najmocniejszą 4-cylindrową jednostka na świecie pod względem mocy uzyskanej z jednego litra pojemności. Mały Mercedes deklasuje w tym zakresie nawet auta typowo sportowe.

 

Pod maską pracuje 2-litrowy silnik AMG z turbodoładowaniem, który osiąga 360 KM i do 450 Nm momentu obrotowego. Moc uzyskana z jednego litra pojemności to 181 KM. A 45 AMG przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,6 s i osiąga maksymalną prędkość 250 km/h (ograniczoną elektronicznie). Silnik jest przy tym bardzo wydajny - na przejechanie 100 km potrzebuje średnio 6,9 l/100 km i spełnia normę Euro 6.

Producent zastosował dwusprzęgłową przekładnię i napęd na obie osie. Dla zapewnienia optymalnego przyspieszenia siedmiobiegowa skrzynia oferuje trzy programy pracy oraz funkcję podwójnego wysprzęglenia. Czas zmiany przełożeń w manualnym trybie "M" i sportowym "S" jest podobny do tego, jakim cechuje się model SLS AMG GT. W trybie "C" (Controlled Efficiency) charakterystyka pracy przekładni i silnika promuje oszczędny tryb jazdy.

{gallery}a45_amg{/gallery}

Przednie zawieszenie A 45 AMG ma sztywniejsze zwrotnice, łożyska i nową elastokinematykę. W efekcie model jest zwinniejszy w zakrętach i bardziej precyzyjnie podąża obranym torem jazdy. Z kolei wielowahaczowe tylne zawieszenie to całkowicie nowa konstrukcja. Nowa elastokinematyka osi i łożyska stabilizatorów sprzyja uzyskaniu maksymalnej przyczepności. A 45 AMG porusza się standardowo na lekkich obręczach AMG z podwójnymi ramionami w kolorze grafitowym, zaopatrzonych w ogumienie w rozmiarze 235/40 R 18.

Światowa premiera A 45 AMG odbędzie się 5 marca br. podczas salonu samochodowego w Genewie. Sprzedaż modelu ruszy 8 kwietnia, a jego rynkowy debiut w Niemczech nastąpi w czerwcu.

Źródło: Mercedes-Benz, informacja Mototarget.pl