Reklama

PDFDrukujEmail

Jeśli głębokość bieżnika jest zbyt mała, może dojść do groźnego aquaplaningu. Nieprawidłowe ciśnienie w oponach również jest niebezpieczne. Specjaliści firmy Continental doradzają, jak zadbać o właściwy stan opon, przed wyjazdem na wakacje.

 


Rekomendowane ciśnienie powietrza, w zależności od obciążenia pojazdu znajduje się zwykle
w instrukcji obsługi lub na plakietce przy drzwiach. Jeśli opony poddawane są nadmiernemu obciążeniu przez dłuższy czas, mogą się przegrzać i ulec uszkodzeniu, w niektórych przypadkach może dojść nawet do ich wybuchu.

Należy również pamiętać o głębokości bieżnika. Nie powinna wynosić mniej niż 3 mm,
w przeciwnym razie wydajność opon na mokrej nawierzchni będzie znacznie obniżona, co przekłada się choćby na znacznie wydłużona drogę hamowania w czasie deszczu. Warto też spojrzeć na krawędź opony. Jeśli zauważymy w niej wgniecenia lub nacięcia, powinniśmy niezwłocznie udać się do wulkanizatora celem sprawdzenia, czy nie stanowią one zagrożenia dla naszego bezpieczeństwa na drodze.

Eksperci firmy Continental radzą również, by od czasu do czasu sprawdzić opony w naszych przyczepach campingowych. Oprócz utrzymania właściwego ciśnienia powietrza w oponach, należy mieć na uwadze również ich wiek. W przypadku przyczep, które można ciągnąć
z prędkością maksymalnie 100 km/h, przepisy dopuszczają wykorzystywanie opon maksymalnie sześcioletnich. Ich wiek liczony jest od daty produkcji, a nie pierwszego montażu. Wiek opony możesz sprawdzić dzięki specjalnemu numerowi (DOT), który jest umieszczony na ścianie bocznej każdej opony. Czterocyfrowy numer oznacza tydzień i rok produkcji. Na przykład, numer 2213 oznacza, że oponę wyprodukowano 22 tygodnia 2013 roku.

 

Informacja: samar.pl