Reklama

PDFDrukujEmail

Nowy Fiat Ducato to najnowsza odsłona bestsellera, który przez 33 lata, przez 5 generacji, udowadnia, że jest najlepszym kompanem w podróży i partnerem w pracy dla ponad 2,6 miliona klientów, którzy zdecydowali się na jego zakup od 1981 roku.

 

Aby zachować pozycję lidera, pojazd ten wyposażono w szereg nowych rozwiązań spełniających potrzeby klientów - za sprawą nowoczesnej technologii, większej efektywności, a co za tym idzie, większego zysku dla jego użytkowników.

Sprzedaż Ducato koncentrowała się początkowo na regionie EMEA, ale z czasem poszerzyła granice europejskie docierając do Rosji, Ameryki Łacińskiej, Bliskiego Wschodu i Australii. Obecnie sieć sprzedaży Fiata Ducato obejmuje ponad 80 państw na całym świecie wraz z Ameryką Północną, gdzie od ubiegłego roku oferowany jest z powodzeniem przez markę RAM pod nazwą „Promaster".

Stąd też Fiat Ducato jest pojazdem prawdziwie „światowym", którego szósta już z kolei generacja pociągnie za sobą dalszy rozwój Fiat Chrysler Automobiles w sektorze lekkich samochodów dostawczych.

Nowy styl nadwozia jest wynikiem nowoczesnego wzornictwa, który wraz z koncepcją prawdziwego lekkiego samochodu dostawczego daje nieodparte poczucie dynamizmu, bezpieczeństwa, jakości i wytrzymałości. Nowy model Fiat Professional stanowi rozwinięcie koncepcji „wzornictwa powiązanego z funkcjonalnością", która jest cechą charakterystyczną tego modelu.

Nowe elementy wyposażenia obejmują możliwość indywidualizacji wyglądu pojazdu z wykorzystaniem dwóch kolorów przedniego grilla, ozdobnej listwy zderzaka, nowych reflektorów ze światłami do jazdy dziennej - DRL (dostępnym opcjonalnie w technologii LED), a także nowych, 16-calowych kół ze stopu aluminium. Wysoko zamocowane reflektory i 4-częściowy zderzak to metoda redukcji potencjalnych kosztów naprawy po kolizji, nowa konstrukcja maski zmniejsza koszty serwisowania i polepsza dostęp do komory silnikowej.

Nowy Ducato oferuje trzy wersje wykończenia wnętrza - Classic, Techno i Lounge - o rosnącym poziomie wyrafinowania i elegancji, wyposażone w nowe siedzenia pokryte nieplamiącym się materiałem tapicerki i zapewniające najwyższy w swojej klasie komfort jazdy oraz nowy uchwyt na kubek wbudowany w konsolę centralną.

Nowy Ducato jest również pierwszym pojazdem w swojej klasie oferującym fabrycznie montowany uniwersalny uchwyt do urządzeń mobilnych pośrodku deski rozdzielczej na takie urządzenia jak smartfony, tablety, a także papierowe notatniki.

W oparciu o spuściznę technologiczną Fiat Professional i doświadczenia z eksploatacji Ducato na całym świecie, podwyższono niezawodność użytkowania, z których Fiat Ducato jest i tak dobrze znany. Ducato w większym niż dotąd stopniu odpowiada na potrzeby globalnego rynku i potrafi sprostać coraz ostrzejszym wyzwaniom eksploatacyjnym.

Jest to zasługa zwiększonej wytrzymałości i niezawodności pojazdu w efekcie wzmocnienia konstrukcji nadwozia i drzwi, zwiększenia komfortu jazdy, zastosowania trwalszego i wydajniejszego układu hamulcowego, układu zawieszenia i sprzęgła o wydłużonej żywotności oraz nowego, o wysokiej jakości białego lakieru nadwozia zachowującego nieskazitelną barwę w dłuższym okresie czasu.

W odpowiedzi na oczekiwania ze strony użytkowników, nowy Ducato „robi kolejny krok do przodu" również pod względem oszczędności paliwa i kosztów użytkowania - za sprawą wdrożenia długofalowej strategii ogólnego polepszenia osiągów. Dzięki zastosowaniu nowych materiałów i komponentów, udało się zredukować masę własnej o 20 kg (w wersjach podwozia do zabudowy) pomimo wzrostu ciężaru wynikającego ze wzmocnień nadwozia.

Tylne zawieszenie z materiałów kompozytowych (oferowane w tej kategorii pojazdów wyłącznie w nowym Ducato) pozwala na dalszą redukcję masy własnej o kolejne 15 kg.

Zmniejszona masa własna pojazdu oznacza również obniżenie zużycia paliwa i emisji CO2, niezależnie od silnika. Sprzyja temu zastosowanie rozwiązań przyjaznych dla środowiska, jak np. opon o obniżonych oporach toczenia, oleju silnikowego o niskiej lepkości oraz pierścieni tłokowych o niskim współczynniku tarcia.

Gama nowych silników z serii MultiJet (Euro 5+) to potwierdzenie sprawdzonej strategii Fiat Professional opartej na zasadzie „optymalny wybór silnika" („one mission-one engine"). Jako przykład downsizingu, jednostka 2.0 MultiJet o mocy 115 KM i maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm (5-biegowa skrzynia przekładniowa) wyróżnia się niskim zużyciem paliwa i doskonałymi osiągami, zwłaszcza w ruchu miejskim. Kolejnym silnikiem jest 2.3 MultiJet o mocy 130 koni i maksymalnym momencie obrotowym 320 Nm (skrzynia 6-biegowa), idealne rozwiązanie w zróżnicowanych warunkach: zwinny w mieście, efektywny na długich dystansach, a to dzięki pokaźnemu momentowi przy niskich obrotach.

Warto podkreślić, że silnik 2.3 MultiJet ECO o mocy 130 KM (elektronicznie ograniczony do maksymalnej prędkości 90 km/h) odznacza się niezwykłą wprost wartością emisji 153 g/CO2 i spalaniem na poziomie 5.8 l/100 km w cyklu mieszanym.

Trzecim z serii MultiJet jest silnik o pojemności 2,3 litra i mocy 150 KM, momencie obrotowym 350 Nm (skrzynia 6-stopniowa) - najlepszy w swojej klasie, dzięki niskiemu zużyciu paliwa oraz wysokim osiągom w połączeniu z niewielką małą masą własną, a więc idealny dla wymagających zastosowań. Najmocniejszym z silników serii MultiJet jest 180-konna jednostka o pojemności 3 litrów i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm (skrzynia 6-stopniowa), która zadowoli zarówno profesjonalistów preferujących moc i przyspieszenie, jak również firm zabudowujących, które robią ciężkie zabudowy, jak np. kamper.

Wkrótce po premierze nowego Ducato dostępna będzie 3-litrowa, dwupaliwowa wersja silnika MultiJet Natural Power na metan/benzynę (Euro 6) o mocy 140 KM i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm.

Aby w dalszym stopniu ograniczyć zużycie paliwa, nowy Ducato oferuje również trzy inne technologie: zautomatyzowaną skrzynię biegów Comfort-Matic (dostępną dla silników o pojemności 2,3 i 3 litrów), która zapewnia oszczędność zużycia paliwa do 5% oraz podwyższony komfort prowadzenia; funkcję Start&Stop, która pozwala zredukować zużycie paliwa do 15% w cyklu miejskim (dostępna dla silników 2.3 MultiJet o mocy 130 i 150 koni); oraz wskaźnik zmiany biegów Gear Shift Indicator, pomagający zoptymalizować styl prowadzenia pojazdu, sugerując załączenie właściwego biegu i tym samym zmniejszając zużycie paliwa.

Dzięki wytrzymałości, trwałości i wynikającemu z nich wzrostowi wartości rezydualnej pojazdu - w połączeniu z efektywnością oraz obniżeniem kosztów obsługi i części zamiennych - nowy Ducato odznacza się zaliczanymi do najniższych w swojej klasie kosztami użytkowania, co stanowi znaczący krok w kierunku optymalizacji „całkowitego kosztu użytkowania", tzn. ogólnego kosztu eksploatacji pomiędzy zakupem a sprzedażą pojazdu.

Nowy Ducato pokazuje również swoje walory pod względem zastosowania zaawansowanych technologii bezpieczeństwa i wspomagania jazdy oraz systemów multimedialnych. Wszystkie wersje wyposażone są standardowo w system elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESC). Został on ulepszony o system zapobiegania dachowaniu na wypadek przemieszczenia się ładunku współpracujący z systemem kontroli ładunku (LAC), asystentem ruszania pod górę Hill Holder, systemem antypoślizgowym (ASR) oraz elektronicznym systemem awaryjnego hamowania (EBA).

W celu zapewnienia lepszej manewrowości i polepszenia komfortu jazdy, dla wersji silnikowych MultiJet 2,3 i 3,0 oferowane jest seryjnie wspomaganie kierownicy Servotronic (EVO). Opcjonalnie dostępne są dodatkowe systemy wspomagania jazdy, m.in. Traction+ (wraz z asystentem zjazdu ze wzniesienia (Hill Descent Control), systemem ostrzegania przed zmianą pasa ruchu (Lane Departure Control) i systemem automatycznego rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition).

Ulepszeniu uległy również systemy multimedialne, m.in. w postaci szerszej oferty radioodbiorników MP3 z technologią Bluetooth. Oprócz radia podstawowego, dostępny jest system Uconnect z 5-calowym ekranem dotykowym, kamerą cofania i systemem nawigacji. Każde radio może być opcjonalnie wyposażone w cyfrowy tuner radiowy (DAB).

Fiat Professional oferuje najszerszą na rynku gamę pojazdów o napędzie na przednie koła pod kątem potrzeb szerokiej klienteli, m.in.: profesjonalnych usługodawców, właścicieli firm, operatorów flotowych, przedsiębiorstw transportowych i przewozów osobowych, firm zajmujących się zabudową specjalistyczną czy amatorów kamperów. Tak więc poprzez kombinacje różnych wersji nadwozia, silników i mechaniki istnieje niemal 10 000 wariantów pojazdów dostawczych, minibusów i podwozi do zabudowy. Do wyboru jest osiem różnych pojemności wersji furgonów - od 8 do 17 metrów sześciennych - o wiodących parametrach w swojej kategorii. Nowy Fiat Ducato dostępny jest w 4 długościach i 3 wysokościach dla furgonów oraz 6 długościach podwozia pod zabudowę.

Nowością jest najwyższa dopuszczalna masa całkowita Ducato w kategorii pojazdów wyposażonych w tylną oś z pojedynczymi kołami (w odróżnieniu od bliźniaczych) - wartość ta to 4,4 tony dla wersji kamper i 4,25 tony dla Maxi - najwyższe dopuszczalne obciążenie na przednią oś (do 2100 kg) i tylną oś (podwyższone do 2500 kg) oraz rekordowa ładowność użytkowa (do 2,1 tony dla wersji furgon).

Gama nowego Ducato obejmuje ponadto nowe wersje wywrotki trójstronnej i siedmioosobowej brygadówki, a także nowe wyposażenie opcjonalne, m.in. stały lub wypinany hak holowniczy i ułatwiający załadunek stopień wejściowy, pozwalający jeszcze bardziej obniżyć próg załadunkowy.

Ducato ponownie potwierdza swą pozycję lidera w ekskluzywnym segmencie kamperów. Nowe rozwiązania - m.in. obrotowy fotel kapitański kierowcy jako element wyrafinowanego stylu, nowe wzmocnione zawieszenie oraz specjalistyczne wersje tworzą kolejne 600 potencjalnych kombinacji (dostępnych tylko dla firm produkujących kampery), pod kątem specyficznych wymagań klienteli tego segmentu pojazdów. Wynikiem tego jest fakt, że aż trzy z czterech kamperów sprzedawanych w Europie noszą logo Fiat Ducato.

Źródło: samar.pl/Fiat