Reklama

PDFDrukujEmail

Nowa Toyota Aygo zadebiutowała podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie. Aygo powstało zgodnie z językiem stylistycznym J-Playful, nawiązującym do współczesnej kultury młodzieżowej Japonii, gdzie ceni się bezpośrednie kształty i wyraziste linie.

Długość całkowita pojazdu wzrosła jedynie o 25 mm, do 3455 mm, dzięki czemu Aygo pozostaje najbardziej kompaktową konstrukcją w swojej klasie. O 8 mm zwiększył się rozstaw kół z przodu i z tyłu, a o 5 mm zmniejszono wysokość pojazdu (pomimo to we wnętrzu przestrzeń nad głowami pasażerów powiększyła się o 7 mm).

Wewnątrz dominuje trapezoidalna konsola centralna. Do jej charakterystycznego kształtu nawiązują także otwory nawiewów, wykończenie drzwi, czy okolice dźwigni zmiany biegów. Pomimo niezmienionego rozstawu osi (2340 mm), długość przedziału pasażerskiego zwiększyła się o 9 mm. O 29 litrów zwiększyła się także pojemność bagażnika, do którego prowadzi otwór o 75 mm większy niż do tej pory. Na konsoli centralnej w oczy rzuca się system „x-touch”, który na 7-calowym ekranie dotykowym integruje wszystkie multimedia, wykorzystując technologię MirrorLink, dzięki czemu na ekranie samochodu wyświetlany może być obraz ze smartfona.

Wyjątkowość Aygo polega na niemal nieograniczonych możliwościach indywidualizacji. Użytkownicy mogą z łatwością dopasować wygląd samochodu do swojego gustu – 10 elementów nadwozia można wymieniać, dobierając kolorystykę i wykończenie zgodnie z własnymi preferencjami.

Standardowym wyposażeniem są takie elementy, jak ABS z EBD, system stabilizacji toru jazdy VSC, kurtynowe poduszki powietrzne, system kontroli ciśnienia w oponach, asystent podjazdu HAC oraz system ostrzegania o awaryjnym hamowaniu. Dodatkowo, Aygo będzie standardowo wyposażone m.in. w jednostkę audio z portami USB i AUX i światła do jazdy dziennej LED, a w wersji „x-wave” pojawi się elektrycznie otwierany dach materiałowy. Po jego rozsunięciu powstanie otwór o rozmiarach 785 mm x 730 mm.

Pod maską nowego Aygo będzie pracował udoskonalony silnik 3-cylindrowy 1.0 VVT-i, produkowany w polskich zakładach Toyota Motor Manufacturing Poland w Wałbrzychu. Silnik rozwija teraz 69 KM przy 6000 obr./min. oraz 95 Nm przy 4300 obr./min. Średnie zużycie paliwa najbardziej oszczędnej wersji Eco wynosi jedynie 3,9 l/100 km. Opcjonalnie dostępna będzie zautomatyzowana skrzynia biegów x-shift.

Nowa Toyota Aygo zadebiutuje w Polsce w połowie 2014 roku.

Źródło: Toyota, informacja Mototarget.pl