Reklama

PDFDrukujEmail

Nowe BMW R 1200 RT ponownie podnosi poprzeczkę w segmencie dynamicznych motocykli turystycznych. Oznaczenie „RT” od wielu lat stanowi synonim dla wyjątkowo komfortowego, bardzo dynamicznego motocykla turystycznego. Jego najnowszym wcieleniem jest starannie dopracowane BMW R 1200 RT, wyposażone w nową jednostkę napędową.

 

Motocyklem tym BMW Motorrad po raz kolejny pokazuje, w jaki sposób należy łączyć zdolności do bezproblemowego podróżowania ze sportowymi osiągami.

Mocniejszy silnik boxer z większymi przeciwwagami dla jeszcze wyższej kultury i miękkości pracy.
Oparty konstrukcyjnie na silniku z BMW R 1200 GS, nowy silnik rozwija maksymalnie 92 kW (125 KM) przy 7750 obr./min i maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 6500 obr./min.

Dla potrzeb silnika w R 1200 RT zwiększono przeciwwagi zarówno wału korbowego, jak i alternatora, co zaowocowało jeszcze płynniejszą pracą silnika. Podniesiono komfort jazdy w trasie przez wydłużenie przełożenia głównego, by obniżyć prędkość obrotową.

ASC i dwa tryby jazdy w standardzie. Tryb jazdy Pro z asystentem ruszania pod górę HSC w opcji.
Dla optymalnego dostosowania do indywidualnych potrzeb kierowcy, nowy R 1200 RT jest seryjnie wyposażany w dwa tryby jazdy oraz automatyczną kontrolę stabilności (ASC). Dwa tryby jazdy – „Rain” (deszcz) i „Road” (szosa) pozwalają dostosować zachowania R 1200 RT do większości warunków drogowych. Opcjonalny tryb Pro dodaje do tego tryb „Dynamic” oraz wspomaganie ruszania pod górę HSC. Sportowa natura R 1200 RT znajduje najpełniejszy wyraz w trybie jazdy „Dynamic”, podczas gdy HSC czyni ruszanie pod górę bardzo łatwym.

Asystent Zmiany Biegów GSA Pro dla płynnej i szybkiej zmiany biegów.
Gear Shift Assistant Pro – fabryczna opcja – to pierwszy na świecie taki system w motocyklu seryjnym. Pozwala zmieniać biegi w górę i w dół bez uruchamiania sprzęgła i zduszaniu manetki przepustnicy przy użytkowych obciążeniach i prędkościach obrotowych, nie tylko znacznie podnosząc komfort, ale i dynamikę jazdy.

Jeszcze doskonalsze zawieszenie dla doskonałej precyzji prowadzenia i komfortu. Dynamiczny system ESA dla optymalizacji dynamiki jazdy w każdej sytuacji drogowej jako opcja.
Nowy R 1200 RT ma nową ramę główną, co nadaje mu jeszcze większą stabilność. Po doposażeniu w półaktywny system ESA (elektronicznej regulacji zawieszenia), nowy R 1200 RT wspina się na nieznane dotąd wyżyny bezpieczeństwa jazdy, osiągów i komfortu, jako że siła i sposób tłumienia dostosowują się automatycznie do warunków jazdy.

Zoptymalizowany komfort, aerodynamiczne kształty, dynamiczniejsze nadwozie i opcjonalne diodowe światła dzienne LED.
Także komfort i ergonomia siodła, zarówno dla kierowcy, jak i pasażera, zostały jeszcze bardziej poprawione. Ergonomiczny trójkąt tworzony przez manetki, siodło i podnóżki, obniżono o 20 mm, by łatwiej było sięgnąć nogami do podłoża – docenią to co niżsi użytkownicy szczególnie podczas manewrowania lub zsiadania z motocykla. Dzięki swemu niezwykłemu komfortowi oraz skutecznej ochronie przed wiatrem i deszczem, wszystkie modele BMW RT były cenione za wyjątkową wygodę w dalekich podróżach. Cechy te jeszcze bardziej podkreślono, dodając zoptymalizowaną owiewkę. Przedni zespół reflektorowy bazuje na tym z modeli BMW Motorrad K 1600 i nadaje nowemu R 1200 RT niezwykle dynamiczny wygląd. Jako opcję można zamówić poprawiające bezpieczeństwo światła dzienne w technologii LED.

Wielofunkcyjny panel instrumentów z kolorowym wyświetlaczem TFT, komputerem pokładowym BMW Motorrad Pro i innowacyjnym sterowaniem audio.
Deska rozdzielcza została całkowicie przekonstruowana. W nowym R 1200 RT bogactwo informacji zapewnia kierowcy ekran TFT o przekątnej 5,7 cala. Właśnie tu można wywołać np. najdokładniejsze dane z seryjnego komputera pokładowego BMW Motorrad Pro. Wyświetlacz jest uzupełniany analogowymi zegarami: prędkościomierzem i obrotomierzem. A by komfort podróżowania w długich trasach był jak najwyższy, wśród opcji znajdziemy system audio z innowacyjnym układem sterowania wielofunkcyjnym kontrolerem.

Nowe zestawy kolorów w trzech wspaniałych wariantach.
Dynamiczny charakter, klasa i komfort tego nowego modelu doskonale podkreślają trzy nowe kompozycje kolorystyczne: niebieski metalik Quartz oraz szary matowy metalik Calisto łączone są z kontrastowym matowym metalikiem Dark slate (ciemny łupek), a metalizowany lakier Ebony (heban) łączy się w piękny kontrast z matowym metalikiem Monolith.

Najważniejsze cechy nowego BMW R 1200 RT:

  • Chłodzony powietrzem i cieczą dwucylindrowy silnik przeciwsobny (boxer) o poj. 1170 cm3, mocy maksymalnej 92 kW (125 KM)/7750 br./min i maksymalnym momencie obrotowym 125 Nm/6500 obr./min;

  • Wał korbowy i alternator ze zwiększonymi przeciwwagami dla dalszego podniesienia gładkości i kultury pracy;

  • Dwa tryby jazdy („Rain” i „Road”) plus automatyczna kontrola stabilności ASC;

  • Opcjonalny tryb jazdy Pro z trybem „Dynamic” i asystentem ruszania pod górę HSC;

  • Asystent zmiany biegów Gear Shift Assistant Pro – opcja zwiększająca komfort i dynamikę zmian biegów;

  • Nowe podwozie z ciągłą ramą dla jeszcze zwinniejszej i bardziej komfortowej jazdy;

  • Opcjonalne półaktywne zawieszenie Dynamic ESA;

  • Nowe nadwozie, bardziej dynamiczny design;

  • Zoptymalizowany komfort i aerodynamika;

  • Nowa, regulowana owiewka dla lepszej ochrony przed wiatrem i deszczem;

  • Nowa koncepcja zespołu reflektorowego;

  • Opcjonalne światła dzienne LED;

  • Wielofunkcyjna deska rozdzielcza z kolorowym ekranem TFT;

  • Komputer pokładowy BMW Motorrad Pro dostarczający ogromnych ilości informacji;

  • Innowacyjne sterowanie audio;

  • Nowe kolory;

  • Opcje i akcesoria zgodne z najwyższymi standardami jakości BMW Motorrad.

    Źródło: BMW Motorrad